04 de juliol 2010

Taxes i dumplings

El mes de maig passat vaig haver de tornar a fer la declaració de la renda a Taiwan. L'any passat, per raó que només em comptaven 8 mesos i que m'havien retingut massa diners, em van tornar una bona quantitat de diners. Aquest any, en canvi, em va tocar afegir-ne, perquè m'estan retenint una mica menys del que haurien de fer-ho. No és una gran diferència, però en dotze mesos es converteix en un número que no fa gaire gràcia.

Les taxes a Taiwan em sembla que són ben curioses. Molta gent no les paga, sobretot els que més tenen (com explica aquest article), i hi ha tota mena de tripijocs per descomptar, que potser hauria pogut provar, però vaig decidir que no, o per no pagar —molts lloguers no estan ni declarats. En fi, tampoc no m'hi poso pedres al fetge. El meu sou està força per sobre de la mitjana del país i així són les coses.

Però amb un noi suís que hi ha a la feina, a qui també li va tocar pagar, hem decidit prendre'ns una petita revenja en espècies. El costum a l'institut quan ve un visitant que dóna una xerrada és anar a sopar amb ell a algun dels restaurants que estan força bé prop de la feina. Tots hi estem convidats, i el sopar surt gratis. Des de fa un parell de mesos, ens apuntem a tots els que calgui. D'alguna manera ens compensaran els impostos que paguem. I us asseguro que el menjar val la pena.

1 comentari:

Jordi ha dit...

això és pagar en espècies, no?