05 de juny 2009

Renda

El mes de maig passat —sí, és el que passa quan un no manté les rutines d'escriptura i deixa passar el temps— era el mes en què a Taiwan cal fer la declaració d'impostos. Tenia tot el mes, però ho vaig anar deixant, per feina i coses d'aquestes, i la vaig acabar fent dimecres de la setmana passada, que era el penúltim dia, tenint en compte que dijous i divendres era festa i que el darrer dia era l'1 de juny. Sort que en el meu cas, tal i com em va passar als Estats Units, no hi ha gaire complicació i seguint el formulari simplificat i tenint els documents que em van donar a la feina, s'omple en un moment. De fet, va ser encara més ràpid que als USA.

Després, calia anar fins a l'oficina d'impostos prop de l'estació central de Taipei, buscar la secció per estrangers i fer cua. Mitja horeta o tres quarts, que dintre de tot no és tant. Abans d'agafar número, però, comproven si tens l'imprès ja fet o et cal ajuda. Després de l'espera, l'atenció va ser força ràpida, i encara em tornaran una mica més de diners dels que pensava, a l'agost.

La part bona és que com que vaig estar a Taiwan l'any passat més dels 183 dies, se m'aplica el tram de resident fiscal i el percentatge em va baixar del 20% al 6%. Mira, un regalet.

Au, ara ja puc dir que he declarat en 3 països diferents.