22 de febrer 2009

Arbret

En la meva visita al Taiwan Folk Village prop de Changhua, al costat de la qual estava el nostre hotel, vaig veure un arbret (o arbust?) amb unes fulles ben curioses


Semblant als que es poden trobar per les tanques de Catalunya (tinc records molt clars d'un parell de l'estades de la meva infantesa per l'Alt Camp), el que em va sorprendre és com les capes de fulles i branques semblen tenir una distribució vertical. No ho havia vist mai i, en la meva infinita ignorància, vaig pensar que seria provocat per una cura especial mentre creixen (estant per l'Àsia, m'ho acabo imaginant tot), però no, em van dir que són així del natural. Potser el biòleg familiar & Co. poden donar una explicació.

2 comentaris:

Jordi ha dit...

Doncs no sé! Sembla un xiprer (o potser algun tipus de juniperus), però pot ser també un fals xiprer (Chamaecyparis)! Em falten dades! Pot ser una tuia o un teix! Ni idea! Si veigués la pinya, o les puntes de les fulles...
Pel que he pogut veure, a taiwan tenen moltes espècies endèmiques de coníferes...ben curiós...

Unknown ha dit...

Sí, això està ple de coníferes, sobretot quan puges una mica en altitud. De fet, cada dia camino al costat d'una bona filera d'una mena d'avets que hi ha al campus de Shida.

A mi em va sembla aquella mena de xiprer, o el que sigui, que hi havia per les tanques de la Xamora, o altres llocs, però la disposició de les fulles era molt sorprenent.