08 de febrer 2009

Lliçons

Una altra setmana poc comuna. Força dies aixecant-me ben aviat, per plaer, per anar a córrer o per xerrades, i uns quants viatges en cotxe. Potser per això no he fet gaires actualitzacions; potser no.

Dijous començava la TIARA Winter School on Star Formation a Hsinchu. Hi vaig anar dijous —còmodament gràcies a què uns estudiants de NTNU m'hi portaven en cotxe—, bàsicament per saludar algun conegut, especialment un estudiant de Barcelona que passarà 6 setmanes més aquí, i per veure com estaven les xerrades. Ja se sap. Són aquells temes generals dels que he llegit un munt d'articles o he sentit a parlar molt en moltes conferències, i no me n'esperava gran cosa.

Però sí que estava equivocat i, de fet, hi vaig tornar divendres. Les xerrades potser no m'aporten gaires coses noves, però han estat molt educatives, amenes fins i tot en temes tradicionalment difícils, i sempre van bé per recordar coses que es van oblidant, per aprendre alguna coseta nova, sobretot per veure nous punts de vista sobre matèries que un pensa dominar. A més, també en vaig treure alguna idea per provar o aplicar a la meva feina. Gens malament, doncs.