13 de juliol 2009

Meditant a les altures

Anar de passatger en qualsevol mitjà de transport em fa entrar tot sovint en un estat de reflexió, més intens com més complicada tingui la situació vital. Però en comparació amb trens, cotxes o autobusos, on veus passar el paisatge a un pam del teu nas, dins d'un avió la sensació és molt diferent. Potser és perquè només pots veure, amb sort, una part molt petita de l'exterior; i si la veus, et trobes a gran distància del terra, entre els núvols i això em porta a pensaments més boirosos.

Això se'm va acudir en el tram final entre Bangkok i Taipei del viatge de tornada que vaig fer dimecres passat. No és que reflexionés excessivament, però si que vaig fer un petit repàs al lloc situació que acabava de deixar i també al que m'esperava. Contemplant més d'una possible situació, intentant preparar-me en la mesura del possible pel que passés.

No és que m'hagi estalviat mai res, ni que m'hagi portat a grans conclusions, però això de pensar en els avions en moments particulars sempre ha estat una experiència molt interessant, rica i clarificadora. Serà per volar per sobre dels núvols.