14 de juliol 2009

Tremolant al llit

Aquesta nit, he tingut moments de tremolar al llit, però no per causes internes, com tenir febre o altra mena d'espasmes, sinó d'externes. Feia una estoneta que dormia —després he vist que eren passades les dues de la matinada— i m'he despertat sortint d'un somni on el terra es movia per un camió pesat i quan de mica en mica he tornat a la realitat, m'he adonat que el llit, i jo amb ell, es movia força. He trigat uns quants segons en adonar-me que era un terratrèmol —els vidres de les finestres de la meva habitació també estaven fent força soroll—, i un de força intens que en aquells moments em semblava que el més fort que havia notat. I força llarg també, sobretot perquè vés a saber quanta estona feia que tremolava el terra i jo dormia.

Encara he tingut temps de plantejar-me si aixecar-me i obrir la porta de l'habitació que tinc tancada per si engego l'aire condicionat, però al final les tremolors s'han aturat abans que em mogués. És llavors quan he notat com un petit calfred al cor, un principi d'espant que s'ha quedat en només això.

A l'estona, m'he connectat a la pàgina del servei meteorològic que dóna les magnituds dels terratrèmols de Taiwan, ja que estava despert, i després d'esperar una mica més de l'habitual, perquè suposo que molta gent hi volia accedir, he vist que havia estat de magnitud 6.3 a 57 km a l'est de Hualien. Com m'havia semblat, el més fort que he notat mai.

I avui molta gent ho comentava, malgrat que no tothom se'n va adonar, perquè qui més qui menys es posa alerta quan són d'aquesta mena.