18 de novembre 2009

Nou edifici

Ahir vaig passar el meu primer dia a la meva oficina al nou edifici de l'ASIAA. Com ja vaig comentar fa força mesos, estaven construint-lo al mateix campus de NTU, prop de l'edifici que ocupaven fins ara. Com passa en molts d'aquests casos, la construcció s'havia allargat durant massa anys fins arribar a extrems gairebé dolorosos, per manca d'espai i problemes amb la universitat.

Ara farà una mica més d'un mes, van fer el primer trasllat de mobiliari, alguns ordinadors, llibres i coses d'aquestes. L'edifici no estava oficialment acabat, hi havia llum a estones, cap mena de xarxa, només un muntacàrregues i cap ascensor (les nostres plantes van de la 10ena a la 14ena), però era la manera de fer pressió als constructors. El segon i possiblement definitiu trasllat no el van fer fins divendres passat. En el temps entremig, en el que ningú no va marxar de l'edifici vell, hi havia gent que havia de treballar en condicions molt dolentes: sense taules, amb els ordinadors per terra, en situacions ben estrambòtiques.

Ara mateix, les coses van tornant a la seva normalitat, però la llicència final no està concedida encara i cal ensenyar una identificació als guàrdies que hi ha a la porta per poder entrar-hi. Ah, i només hi ha un muntacàrregues que continua sent operat per una dona que es deu passar el sant dia allà dins.


La meva oficina és decent. No és per llençar coets, sobretot si la comparo amb la que tinc a NTNU, però tampoc no està malament, i tinc més interacció. Per passar-hi un dia a la setmana, ja m'està bé i tinc un munt d'espai on posar el meu inexistent material. Les vistes no estan gens malament. Aquesta és des d'un balconet que dóna a l'est, amb vistes al Taipei 101 —i als cementiris dels turons.


La part divertida durant aquests dies és descobrir on està tothom, la cuina, la biblioteca, les sales de conferències o reunions i no perdre's-hi. Ara hem de pensar que fem amb les dos jardinets que hi ha per allà dalt.