20 de novembre 2009

Taichung i rodalia

Diumenge passat, uns quants habitants estrangers de l'ASIAA vam agafar el tren ràpid (HSR, High-Speed Rail,高速鐵路) i en una horeta ens vam plantar a Taichung (台中), a uns 150 km cap al sud de Taipei.

Situada cap al centre de l'illa, com el seu nom ja indica, és una ciutat força gran, però no sembla que amb massa llocs per visitar. Per començar, però, vam fer una passejada pel parc públic de Taichung,


on vaig poder veure el llac que havia vist en fotografies mesos abans.

Després de dinar, vam anar en taxi fins a Lugang (鹿港), on ja havia estat el gener passat. Amb el mercat que hi havia en alguns carrers

i totes les desfilades religioses que hi vam veure





em sembla que devíem aparèixer en un dia de festival local. Vam tornar a visitar el temple de Matsu (天后宮), menys decorat que just abans del Nou Any Xinès.



Després d'un passeig pels carrers sorollosos i atrafegats de la ciutat, vam gaudir d'una hora i mitja buscant un taxi per poder anar fins a una platja propera per veure el mar. Quan hi vam arribar, ja era fosc, però encara vam tenir temps per relaxar-nos una estona,



i veure una foguera que devia ser el final de festa d'alguna celebració local, perquè cremaven un vaixell i una espècie de temple de paper,

abans de tornar cap a Taichung, cap a la novíssima estació de tren i de tornada cap a casa.


Un dia entretingut. Vaig poder comprovar, a més, que el meu xinès està millorant més del que em pensava.