11 de novembre 2009

Visita a Beijing

Amb retard. Un altre cop. Sembla que els bons costums es perden ràpidament. Però com vaig prometre fa setmanes, o mesos, unes línies sobre la meva visita a Beijing a mitjans de setembre.

Un viatge purament de plaer, i tant. Vol directe entre Taipei i Beijing aprofitant que ara ja es poden fer. Potser surt una mica més car que volar via Macau o Hong Kong, però en només tres horetes et poses allà. Si el viatge és només de tres dies, com era en el meu cas, una raó de més.

Vaig arribar a la nova Terminal 3, que és un altre monstre enmig del no res —sembla que tots els països megalòmans i no-nacionalistes tenen la mateixa mania, tot i que aquí són molta més gent— acabada de fer per les olimpiades. D'allà, em van recollir i en taxi cap a Beijing. La primera impressió, torres de ciment, autopistes per totes bandes sota un cel de color de plom. Sort que jo tenia el meu propi Sol al meu costat, per dir-ho d'alguna manera.

Després de dinar,

i d'experimentar el meu primer viatge en autobús —amb cobrador dins per si no portes targeta magnètica, curiosa barreja de vells i nous temps—, cap al Palau d'Estiu.

Residència dels emperadors a l'estiu, per fugir de la cort, ara és un parc enorme


amb els edificis antics en més o menys bon estat, perquè encara es veuen restes de destruccions antigues, i tots els magnífics boscos i llacs.



Un lloc molt maco, que vam recórrer tranquil·lament mentre la tarda s'esllanguia lentament. Després de tant de temps a Taipei, la diferència de temperatura em va sorprendre gairebé.



De tornada, amb confusions a les parades d'autobusos, una primera experiència de la gran quantitat de gent que hi ha pel carrer, el caos consegüent, i un viatge nocturn, molt plaent, en taxi veient molts edificis d'aspecte ben modern. Un primer dia prometedor.

(ja seguiré)