27 de gener 2009

Correu

Hom podria dir que la gestió de la meva bústia aquí és ben estranya. I no aniria mancat de raó. Per ara, poc correu arriba al meu nom, apart d'alguna postal de la família. Però, si no comptem la propaganda o les factures de la llum, del gas i del telèfon que he de pagar, arriben força coses a nom o d'algun antic llogater o de la propietària del pis. Com que haver d'avisar la propietària cada cop que hi havia alguna cosa per ella, fent servir la secretària de l'IAA com a mitjancera, per tal que passés a buscar les cartes es convertiria en una cosa molesta, vam arribar a la solució que ells, els propietaris, passaven de tant en tant a mirar la meva bústia, que tampoc no té clau ni cadenat, i recollien el que jo havia deixat —pensant que fos per ells, que al principi se'm feia difícil de vegades.

La cosa ha funcionat sense més grans problemes durant mesos. Amb això del Cap d'Any xinès, hi ha hagut una mica més de complicacions. Primer va ser, farà una mica més d'una setmana, un carter que va passar amb un paquet de regal per la propietària. En el poc xinès que vaig entendre i en poder llegir el seu nom, vaig agafar-lo i després, via la comunicació típica, ella va passar a buscar-lo per casa —i em va deixar una bossa de taronges que no sé si em podré menjar, però quin detall!.

Diumenge passat, van tornar a trucar a la porta per deixar un altre paquet més petit. Era un altre carter, o potser un missatger. Vaig tornar a reconèixer el nom de la propietària, així que signatura i, au, cap endins. El problema és que tota aquesta setmana és de festa i no trucaria a la secretària per una cosa com aquesta, quan segurament estan molt embolicats amb totes les celebracions.

Mentres m'ho pensava, aquest vespre han trucat a la porta. Un noi, parlant en anglès, que em deia que hi havia hagut un error en l'adreça del paquet que la seva mare havia enviat i que m'havien deixat un paquet que era pel pis de baix. Curiós, tothom es deu dir Chen!. L'hi he donat, vés quin remei. Espero que no em vingui ara ningú a reclamar-me una altra cosa.

Els problemes de no parlar l'idioma del lloc.