24 de gener 2009

Roig i daurat

Dilluns és l'Any Nou Xinès, demà doncs la vigilia. Dia gran per donar la benvinguda a l'any del Bou. Des que vaig arribar a Taiwan fa unes dues setmanes, vaig poder veure en supermercats, o als 7-11, muntanyetes de coses relacionades amb el menjar i les decoracions típiques d'aquesta època. De mica en mica, he vist com han anat posant les decoracions per tot arreu. A botigues, a cases particulars, per oficines; com per Nadal a Europa. Aquí, però el que predomina aclaparadorament són els vermells i daurats. Colors que porten sort, suposo. Com a exemple, el material que tenen a la venda en una botiga que vaig visitar diumenge passat


A més, els temples que vaig visitar a Changhua, i els que he pogut veure per Taiwan, estaven especialment decorats amb una multitud de llanternes, vermelles és clar; i també vaig veure unes quantes portes de temples decorades amb tires lluminoses de LEDs. M'han explicat que durant aquests dies i setmanes, hi ha tota una sèrie de festes o celebracions per tota l'illa: des de festival de llanternes, crema de vaixells de paper, festivals de traques i coets (perillosos pel que em deien), competicions de suportar el dolor de les explosions, etc.

Parlant de pirotècnia, ja he pogut començar a sentir com llençaven coets i petards, tot i que m'havien dit que n'havien prohibit la venda —potser d'algun tipus en particular — i ja no és com fa uns anys. Ja veurem com és d'espectacular demà a la nit. És fora d'època per al que estic acostumat, però fa gràcia sentir el familiar soroll dels coets esclatant a la nit.