04 de maig 2009

Tornant a estudi

Aquí són molt benevolents amb mi quan aconsegueixo dir alguna paraula en mandarí. Les respostes van des de la sorpresa perquè pugui arribar a dir o a llegir qualsevol cosa, fins els que molt amablement aprecien que conegui alguna paraula més complicada i em llencen tota mena de floretes. Si em pregunteu a mi, penso que hauria de saber-ne bastant més després d'estar-me un any aquí. Però és clar, vaig començar a estudiar pel meu compte una micona per l'estiu, i de ben segur que vaig notar millora; però des de Nadal, ben poquet he fet. I l'avenç és fa bastant més lent.

Una cosa bona té la immersió lingüística, però, i és que contínuament vas reforçant el que aprens per diversos canals i, de mica en mica, vas millorant. A més, estic força acostumat a sentir parlar en mandarí i això segur que ajuda, per poc que entengui. De fet, des de fa mesos, començo a entendre parts de frases i de vegades frases senceres. Potser sóc massa crític amb mi mateix, però cal que dediqui més hores al mandarí si vull arribar més enllà, perquè és molt diferent de les llengües que parlo i no penetra tan fàcilment.

Així que aquest cap de setmana, he tornat a agafar les lliçons que vaig deixar. No és el primer intent que he fet, però a veure si aquesta vegada avanço més, perquè cada cop puc practicar més. El fet és agafar la rutina i després la cosa ja anirà sola. Fins al nivell rudimentari on hagi d'arribar, naturalment.