17 de maig 2009

Voluntaris

Un dia de la setmana passada, mentres esperàvem que es posés verd el semàfor pels peatons d'una de les cruïlles més sorolloses que m'he trobat a Taipei, just al costat del meu campus, em van explicar que no tots els policies que s'estan en cruïlles dirigint el caòtic trànsit de l'hora punta són realment policies. No me n'havia adonat i, de fet, no sé distingir-los encara, però em van dir que hi ha un bon nombre de voluntaris que fan aquesta feina d'intentar millorar la circulació. Per l'opinió que vaig rebre, sembla que prou bé.

Això em va fer pensar en la impossibilitat pràctica de portar a terme la mateixa cosa a casa, segurament, per la xuleria innata de la policia i per la xuleria innata d'una gran majoria de gent quan agafa una micona de poder. Però potser per aquí són millors ciutadans.

Clar que també vaig recordar la història que algun cosí o tiet meu explicava al poble del meu pare a l'Aragó, sobre el tonto del poble que dirigia el trànsit o ajudava a aparcar o a entrar els vehicles a les cotxeres. Pobres dels forasters que li fessin cas, —"tira, tira"—, que acabarien amb el cotxe encastat a la paret.