05 de març 2009

Camins

No us heu preguntat mai per què seguiu una ruta determinada en el camí de casa cap a la feina, o cap a qualsevol lloc? —si és que el feu a peu, perquè en altres mitjans de transport l'elecció no és tan senzilla.

És una pregunta que se m'ha tornat a plantejar des que estic a Taipei i camino cada matí des de casa fins al campus de Shida (o també quan vaig fins a l'ASIAA). Quina bestiesa, oi?, però crec que en aquests mesos he canviat tres cops de camí preferent. I per quina raó?. Bé, una barreja entre trobar la distància més curta; la que té menys transit i, per tant, menys soroll i menys problemes de seguretat; i per buscar la varietat. Em recorda els temps de l'institut; com va canviar la ruta inicial, potser més eficient, per una o unes més agradables. És difícil d'explicar si no s'experimenta.

Doncs aquí, una cosa semblant. Durant els primers mesos vaig alternar entre un camí que era una mica més curt, però amb els cotxes i motos fregant-me la pell, per un altre que seguia Roosevelt Rd, molt sorollós. Fins que vaig trobar un carrer que talla pel mig, que m'escurça el camí i que és molt tranquil. A veure quant de temps em dura, perquè de tant en tant cal buscar una mica de varietat a la vida.