20 de març 2009

Demanant assistència

En la meva visita al temple de Mazu a Lugang, em va cridar l'atenció veure unes peces cilíndriques o còniques que a la part exterior tenien un munt de petites caselles on hi havia una llumeta, apagada o encesa.

Vaig pensar que seria alguna cosa semblant a les espelmes, o bombetes elèctriques tremoloses, que pot haver per les esglésies europees. Però una mica més enllà, en una mena de capella, apart de cilindres semblants, però no idèntics, les parets estaven recobertes d'un munt de caselletes similars.

A la banda contrària hi havia un altar amb una figura i un munt d'ofrenes a sobre de la taula que tenia al davant. Em vaig fixar que en la gran majoria de les caselles d'aquesta sala hi havia un nom escrit, i estaven ordenades pel cognom. N'hi havia centenars.

Llavors un parell d'estudiants em van explicar que la deïtat era una mena de patró dels estudiants i que tots els noms eren dels estudiants que havien posat uns diners com a ofrena per obtenir ajuda en els estudis o exàmens. Bé, si això ajuda, molt bé, però espero que obrin algun llibre també.