16 de març 2009

Massa moderns

Per entrar al meu edifici al campus, faig servir la mateixa targeta del MRT que ha estat validada per a tal objectiu. I ha anat funcionant força bé. Fa uns mesos, potser per la calor, potser per alguna altra cosa, la targeta se'm va fer malbé i vaig haver de canviar-la perquè gairebé no la podia fer servir al metro o als autobusos.

Així que la meva sorpresa va ser gran diumenge a la matinada (en el meu cap encara dissabte a la nit) quan volia entrar al meu edifici per fer la segona nit d'observacions i vaig sentir els tres xiulets allargats i la llum vermella pampalluguejant que m'indicava que no hi podia entrar. Ho vaig provar diversos cops amb el mateix resultat.

Llavors vaig anar cap a la porta del campus, gran error, per veure si el guàrdia em podia obrir la porta. Bé, el guàrdia no parlava anglès i un paio que passava per allà que va dir que sí que el parlava em va semblar un d'aquells subnormals que es pensa que és més llest que ningú i en lloc d'ajudar encara emmerda més la cosa (sí, clar, com si jo fos un terrorista). Veient el nivell intel·lectual que corria per allà, vaig fer una darrera prova i me'n vaig anar cap a casa pensant que la targeta s'havia tornat a espatllar.

Per sort, vaig poder connectar-me amb l'antena a Arizona —total, per al que em va valer; va estar nevant set hores seguides i només vaig poder aprofitar l'hora final— i no vaig haver de trucar a aquelles hores de la matinada a cap estudiant per tal que m'ajudés.

Avui, després de comprovar que la targeta funcionava al metro, m'he assabentat que havien donat de baixa tots els números de les targetes com la meva. Sense avisar a ningú. L'encarregat/ada fa una bona feina!, —me n'han explicat les darreres anècdotes i n'estan molt contents. En fi, me l'han tornada a activar i funciona. Massa tecnologia.