21 de setembre 2008

Portes obertes

Ja només me'n queda una. De xerrada. Ahir per la tarda, vaig donar la que havia estat cancel·lada pel culpa del tifó la setmana passada. Aquesta era una xerrada que m'havien demanat donar per la jornada de portes obertes que feien al departament de Ciències de la Terra de NTNU. Sobre "l'Univers invisible".

La xerrada era per estudiants d'institut que portaven tot el dia fent tota una sèrie d'activitats. Malgrat que pel que vaig sentir, tenen un anglès força bo, un dels estudiants de doctorat anava traduint o resumint el que jo anava dient. Això va fer que la xerrada anès lentament, però potser va ser millor per ells. Tenint en compte que no havia descansat gaire la nit abans, la xerrada va anar molt bé. Els estudiants semblaven molt interessants i atents i em van fer força preguntes, cosa que pel que sembla no és tan habitual. Bé, potser la selecció de fotos era prou atractiva.

Després d'això, feien la jornada de portes obertes en si. Havien muntant quatre telescopis al terrat de l'edifici i també es podia accedir al reflector de 45cm que tenen dins d'una cúpula. No m'hi vaig estar molta estona, perquè estava rebentat, però vaig veure passar molta gent, amb els inevitables joves aficionats a l'astronomia que fiquen el nas per tot arreu.


Crec que després de la feina de setmanes de preparar totes les activitats, els organitzadors devien quedar contents. Com que hi ha un altre tifó no gaire lluny, el temps ha tornat a ser força bo aquests dies i, com a mínim, ahir es podien veure bastant bé Júpiter i tres dels satèl·lits galileans. Tal i com és el cel de Taipei, tota una proesa.