13 de novembre 2008

Accidents

Ahir a la nit, quan tornava cap a casa, just a un carrer del meu edifici, vaig veure el meu primer exemple d'un accident de trànsit acabat de succeir. A l'altra banda del carrer hi havia una ambulància amb les portes obertes, tres o quatre policies mesurant les distàncies de les trajectòries dels vehicles i, mentres passava, vaig entreveure un motorista assegut a la vorera i un altre a sobre de la llitera que estava essent atès pel personal de l'ambulància, però crec que es movia. Semblava un accident entre dues motos, però tampoc no n'estic segur.

Abans de venir, havia llegit en alguna guia que hi havia força accidents a Taiwan —no m'estranya gens—, però apart de veure tota mena de bonys i cops als xassís dels cotxes i les motos, i moltes maniobres d'evasió gairebé absurdes en la conducció d'uns i altres, no havia vist encara una escena com aquesta. A la llarga, però, ho acabes veient tot.