03 de novembre 2008

Canvi d'hora

Doncs ja s'han acabat els canvis d'hora pel món. Si fa dos caps de setmana era a Europa, aquest va ser als Estats Units i el Canadà. Aquí, a Taiwan, no hi ha cap canvi d'hora entre l'estiu i l'hivern. És una cosa pròpia de països situats més cap als Pols. Tot i que vaig llegir que ho van provar durant uns anys, ja en fa bastants, fins que ho van deixar de fer. No crec que en tinguin cap necessitat, suposant que n'hi hagi cap, més cap al Nord o cap al Sud. I que consti que jo sóc d'aquells a qui no li importa gaire. De fet, m'agrada per motius estètics i de costum, però no seria una gran pèrdua.

Així que ara mateix, tenim una diferència de 7 hores respecte a l'hora central europea, 8 amb el Regne Unit i 13 amb la costa est americana, però només 11 amb Xile, que l'han canviada en sentit contrari. Aquestes diferències de temps són divertides quan vols parlar amb algú tan lluny. De fet, crec que ara em faran una mica més difícil les connexions entre setmana via Skype: em redueixen la finestra de comunicació.

De totes maneres, tinc una sèrie de petites aplicacions a l'ordinador que m'ajuden a saber quina hora és en diverses parts del món, perquè hi ha vegades que val més saber-ho, no sigui que et passis de la data límit. El cas de Xile és divertit, com el d'Austràlia. Fa dues setmanes, a Xile portaven la mateixa hora que la costa Est americana; la passada, anaven una hora avançats i, a partir d'ara, en portaran dos. Com per fiar-se de la memòria.

2 comentaris:

agarsan69 ha dit...

m'imagino q l'interès de saber l'hora que és a Xile deu ser per qüestions observacionals, no? o és només per curiositat? ...

Unknown ha dit...

Home, hi ha una certa relació amb les observacions, però també per una col.laboració.