27 de novembre 2008

Mides

L'altre dia mentres m'esperava a la cafeteria del campus a què cantessin el número del meu plat amb els Yidali Mian (fideus a la italiana, és a dir, spaghetti), i tot fixant-me en els estudiants del meu voltant, em vaig adonar que m'està passant una mica com al Gulliver (el de la novel·la de J. Swift). Em vaig passar uns anys en un país on hi havia molta gent grassa i ara estic en un on la majoria de la gent és força prima. Això no vol dir que no hagi vist cap pilota amb potes que podria competir amb qualsevol Meiguoren (americà), però els veus molt menys sovint. I la quantitat de persones primes, joves i grans, o molt primes és clarament majoritària.

Potser es podria dir el mateix sobre l'alçada. En general són més baixos, però no és estrany veure gent jove que em treu més d'un cap. Tot deu anar lligat als canvis d'alimentació.