18 de novembre 2008

Preguntes

Un dels avantatges de ser estranger i, a més, semblar-ho és que t'estalvies que t'aturi la gent que està fent enquestes o campanyes de recollides de signatures pel carrer, o que et donin gaire propaganda de botigues diverses, o coses similars. A Europa o als Estats Units no me n'escaparia, com no me'n vaig escapar si fins i tot un cop em van demanar si em volia registrar per votar a les eleccions, però aquí et veuen venir i en les seves cares veus com fan un càlcul ràpid de probabilitats que entenguis alguna cosa de xinès i, amb raó, decideixen que no val la pena.

Un dia de la setmana passada, caminant per la zona de Gongguan, passava per entre mig d'un veritable exèrcit de dones de mitjana edat abillades amb uns pantalons blancs i polos blau marins que intentaven aturar a tothom que passava per allà. Alguna mena d'associació cultural o, potser, política. A mi, se'm quedaven mirant, amb una cara una mica decebuda, com pensant: un que no podem caçar. Bé, de totes maneres, no crec que ni que encara que entengués l'idioma, que m'aturés gaire. És clar que no se sap mai; aquí estic molt més pacífic.

3 comentaris:

Jordi ha dit...

què estas ZEN? deu ser l'ambient oriental de retir i relaxació i pau interior...hehehe..no re, aqui res tindràs una bona dosi d'Oh Europa!

Unknown ha dit...

No particularment. També em va passar als USA. Deu ser el canvi d'aigües.

Jordi ha dit...

doncs a mi el canvi d'aigües em provoca altres disfuncions intestinals...