17 d’abril 2009

Errades tipogràfiques

Els que escriuen (escrivim), ja sigui llibres, articles, blogs o qualsevol altra cosa que hagi de veure un cert públic, estan acostumats a repassar els texts força cops, intentant evitar que s'escapi alguna errada tipogràfica en el que hi ha escrit, que sempre fa lleig. Sí, hi ha correctors de text, però tot i així, sempre acabes trobant-ne alguna.

Per Taiwan, és molt comú veure'n en tota mena d'escrits en anglès, fins i tot en documents seriosos (i no us vull explicar res sobre el meu nom). Per una banda, suposo que és problema de l'alfabet i de fer servir una llengua estrangera. Per una altra, potser volen fer les coses massa de pressa. Perquè si no, sense entrar en altres qüestions gramaticals, com s'explica que el text que hi ha en aquest got de plàstic s'inventi una nova paraula?

envivonmental (en lloc d'environmental). Val per un somriure, si més no.

3 comentaris:

agarsan69 ha dit...

Doncs si anessis a l'H&M o al Mercadona o a qualsevol gran cadena amb establiments a Catalunya que posa cartells en català, fliparies... Sembla q amb allò d "si ja fan l'esforç..." n'hi hagi prou, i els accents mal posats, dobles esses allà on només n'hi va una, castellanades, etc., campen com volen! El q passa, aleshores, és q d gràcia en fa poca, no com això d'"envivonmental"... ;)

agarsan69 ha dit...

Per cert,
El títol del llibre d'Orwell em recorda sempre les primeres línies de Heart of Soul dels Cult:
"Down and out in London, Los Angeles, and Paris too, ahah"...
I després ve allò de
"I drank a river in my time, just to get on through, yeah"...

Màgic...

I ja q parlo d música, el 5 d juny: Social Distortion a BCN!! No sé si ja tens lligat allò d la visita a l'occident... ;)

Unknown ha dit...

Diverses coses:

Bé, és com allò que explicava el Gila sobre la diferència entre "molestar, irritar y actuar con mala leche". Sembla com si alguns ho fessin a propòsit.

SD @ Bcn?. Arghh, impossible, tinc una conferència a Taipei el dilluns següent! Estic veient que el viatge a Europa serà per molt més endavant.

El llibre de l'Orwell està molt bé, però no tots els dies tinc temps de posar-m'hi. Clar que quan ho faig, em captiva.

Aquest matí precisament pensava en els Cult. Necessito la meva dosi de "Sanctuary"!