29 d’abril 2009

Hockey

I com que tenia lliure la nit de dissabte, vaig tornar a anar al Taipei Arena. Bé, no a la pista gran, sinó a una d'auxiliar, per veure un partit de les semifinals de la CIHL (Chinese Taipei Ice Hockey League). Sí, hockey sobre gel, a Taiwan. Des de l'any 2004, hi ha una lliga amateur, amb 9 equips actualment, 4 de Taipei i 5 de la resta de l'illa, i aquests caps de setmanes estan jugant els play-offs al Taipei Arena. El partit que vaig veure era el segon entre els Hsinchu Raptors i els Taichung Lions.

Sorprenent, oi?, bé, no tant si penseu que Chien Chou, l'estudiant que estava a la meva oficina fa un any, i que tant em va ajudar, hi jugava. El fet és que sembla que hi ha uns 30000 canadencs a Taiwan (o això em van dir) i ja sabeu que l'hockey sobre gel és una mena de religió al Canadà. La majoria dels jugadors d'aquests equips són, probablement, canadencs, però estan començant a tenir força jugadors taiwanesos.

Jo he vist partits per la tele durant anys, quan es pot, que no és tan fàcil, i més o menys conec les regles, però era el primer cop que ho veia en directe. Evidentment, el nivell no era el de la NHL o d'un campionat internacional, però em va agradar força. Sempre he trobat que és un esport d'una gran bellesa plàstica, quan es llencen a tota velocitat cap a la porteria contrària tot controlant el puck amb el stick, o quan comencen a connectar passades. Malgrat el fred que hi feia, naturalment, va estar molt bé.

El divertit era el públic. Moltíssims nens, que no van parar de cridar i cantar cançons, molts segurament alumnes d'un dels jugadors dels Raptors que va ser rebut com una autèntica estrella en acabar el partit.

Això sí que és popularitat i la resta són mandangues.

2 comentaris:

Jordi ha dit...

..i es foten trompades com a la NHL? I els Hanson Brothers?
Home, més maco que l'hoquei sobre patins si qu és

Unknown ha dit...

Algunes n'hi va haver, però força suaus. I també es notava un control del puck una mica més defectuós. I tot i ser un partit desigualat, va tenir els seus moments.