06 d’abril 2009

Registre

Hom podria dir que a Taiwan, els arbres porten matrícula.

Potser es podria pensar que és una exageració, però és molt comú veure una corda lligada al voltant del tronc de molts arbres aguantant una peça de fusta o de plàstic amb un número de registre, el nom en llatí de l'arbre i, suposo, l'equivalent en xinès. Poden ser més serioses o una mica més informals


Per la visita que vam fer a Alishan, sé que els arbres protegits per la seva antiguitat tenen aquesta corda per tenir-los controlats i evitar que furtius els tallin o facin alguna barrabassada (i en vam veure petits exemples). A ciutats com a Taipei, potser ja no és per aquestes raons, sinó per tenir un cens dels arbres de la ciutat, tal i com el tenen a Barcelona.

De totes maneres, porten matrícula.

2 comentaris:

fEl! ha dit...

M'agrada això que posin els noms dels arbres...

Saps que a la plaça Sanllehy vaig arribar a comptar més 15 espècies diferents d'arbres? Pruner d'índies, xiprer, salze, olivera, yuca, ametller, pi... I mira que n'és de petiteta!

...Ara la plaça és ground zero. Han arrassat TOTA la plaça i estan fent l'estació de metro de la L9. No queden ni les voreres, quina colla de salvatges, segur que ara en faran plaça dura...

Aquestes coses sempre em recorden l'única frase memorable de la pel·li de Mortadelo y Filemón, en què el dolent diu tot boig: "¡alicataré el mundo!" Ja li falta menys...

Unknown ha dit...

Tantes?. Cert que hi havia un munt d'arbres, però no m'hi vaig entretenir mai.

Llàstima, un dia tot el món seran autopistes, per no anar enlloc.