26 d’abril 2009

No IYA

Aquest any es celebra, com suposo que ja heu vist anunciat per molts llocs, l'Any Internacional de l'Astronomia (les sigles en anglès, IYA). Amb motiu d'això, aquest cap de setmana, professors i estudiants de Shida feien unes activitats a Taichong per promoure l'Astronomia: algunes xerrades, observacions amb telescopis, etc. Han estat un munt de mesos treballant-hi i em van proposar donar una xerrada a professors de secundària, bàsicament tornar a fer-ne una que havia donat l'any passat. Encantat.

El problema ha estat que primer em van posar les observacions d'aquest cap de setmana i, després, em van canviar la data de la xerrada a Tsing Hua pel passat divendres. Tot al mateix temps!. En principi, atrevit, vaig pensar que ho podria fer tot, aprofitant els autobusos per dormir; però després em van convèncer que acabaria rebentat i com que els professors serien de primària, doncs que l'anglès seria una dificultat addicional per ells. En resum, que m'he quedat a Taipei, potser més descansat, però em sap greu. A veure si han tingut bon temps per allà baix, perquè per aquí ha estat ennuvolat i/o plovent la major part del temps.