28 d’agost 2008

Simulacre

Què hi ha avui per explicar?. Bé, aquest migdia, entre dos quarts de tres i les tres, hi ha hagut un simulacre d'atac aeri per tota la banda nord de Taiwan. Com a mínim, a Taipei segur, perquè ho he vist. Si un hi pensa bé, no és una cosa que faci gràcia, sobretot venint d'un continent amb tanta tradició en llençar-se coses pel cap, però deu ser un indicador gens agradable de com estan les coses. El divertit és que quan he sentit les sirenes, m'he adonat que en llegir l'avís que van enviar ahir o abans-d'ahir, vaig confondre el dia. Potser per això no ha aparegut ningú al meu despatx per la reunió setmanal? (com que sempre sóc el darrer en assabentar-me de les coses, no m'estranyaria).

Tan bon punt han sonat les sirenes, han anat aturant el tràfic i fent que la gent entrés als edificis. Al campus hi havia policia donant voltes amb motos o bicis assegurant-se que no circulaven cotxes i que la gent no estigués passejant per allà (coneixent-los, un munt de feina, com he pogut comprovar). Des de les finestres de la meva planta he pogut veure com no es movia cap cotxe per Roosevelt Rd, ni pels trams elevats de les autopistes que ens envolten. Fins i tot el pont que creua el riu estava completament buit. I això durant mitja hora.


Fa molta impressió veure una ciutat tan gran completament buida, com en una d'aquelles pelis dels 70 sobre catàstrofes. Inquietant tot plegat.

2 comentaris:

Jordi ha dit...

wow!

quin mal fario....

Unknown ha dit...

potser seria pitjor si a l'altra banda tinguéssim a putinpalpatine. l'estil kgb és difícil d'igualar. avui han pelat un altre periodista crític.