28 de juliol 2008

Autobusos

Taipei té un modern sistema de metro, però no cobreix una gran part de la ciutat, per la qual cosa també hi ha una extensíssima xarxa d'autobusos. És una mica més confús, perquè fins fa poc no vaig aconseguir cap guia de les línies que pogués entendre. I fins tot la que tinc ara no és gaire clara.


Una altra solució és mirar el que diu a les parades, però ja us podeu imaginar que no és tan fàcil d'entendre. Aquesta és una de les que tinc a prop de casa

Amb tres mesos aquí, però, començo a entendre els noms d'alguns llocs que m'interessen, però això val per al que val. Per exemple des de casa tinc quatre o cinc línies que em poden portar o a la meva oficina o a l'IAA. No les acostumo a prendre a menys que tingui pressa per anar a l'IAA o, suposo, el dia que plogui tant que els necessiti.

Pel que estic entenent, hi ha diverses companyies d'autobusos que cobreixen diverses línies. Tens línies urbanes i interurbanes. Amb preus diferents. Els autobusos són una barreja entre els nostres autobusos i autocars. Els seients són més cómodes i, de vegades, la disposició s'assembla més a un cotxe de línia. Com ja us explicaré amb més detall, es pot entrar, depenent del tipus d'autobús, per la porta del davant o per la del darrera (o per les dues, perquè no són suïssos precisament).

Hi ha carrers importants on tenen el seu propi carril segregat, parades al mig del carrer, passos subterranis exclusius, etc. Suposo que és l'única manera d'escapar del trànsit de les hores punta. És curiós veure passar un munt d'autobusos un enganxat amb l'altre per aquests carrils. De vegades, prop de les parades hi ha cues de fins a quatre o cinc autobusos.


El viatge és sempre entretingut, més que res per la manera de conduir. No sé si és l'estil, el trànsit o l'estat dels carrers, però més val que t'agafis bé a la barra. Per sort, tenen l'aire condicionat funcionant tota l'estona. Menys mal.