08 de juliol 2008

A la platja

Bé, ja m'he banyat al Pacífic. Diumenge per la tarda vam acabar anant a una platja cap al nord de Taipei. Vam agafar el metro fins a Danshui, al final de la línia vermella a unes 20 estacions del centre, i després un autobús fins a la platja de Baishawan (badia de sorra blanca). Tota una experiència l'autobús, perquè el conductor semblava anar-se grillant per moments.

Ja sabia que no són gaire aficionats a això de l'aigua, però el que vaig veure era ridícul. Els socorristes tenien posats uns límits que acabaven en un lloc on l'aigua m'arribava per sota del melic i es posaven ben nerviosos si algú intentava traspassar-la. L'aigua estava plana com una banyera, però, com aquells dies supertranquils a la Mediterrània. I el que és pitjor, a quarts de sis van "recollir". Al final vaig acabar-ne fart, d'ells. De totes maneres, l'aigua tenia una temperatura perfecta i vaig poder fer unes quantes braçades.


Després, vaig poder assistir a una altra posta del Sol al mar, amb un cel bastant espectacular en alguns moments, mentre a l'horitzó darrera d'uns turons podíem veure com començava una tormenta força espectacular.


Un cop es va fer de nit, vam agafar l'autobús per tornar a Danshui i vam visitar el carrer vell que segueix el riu, que és molt ample ja que és on es troba amb el mar. Com sempre, botigues i botiguetes, llum, soroll, carretades de gent i menjar per tot arreu. Com és habitual, vaig acabar tastant uns quants menjars nous. Molta varietat de tofu. Després vam fer un petit passeig per Danshui. En temps era un dels ports més importants de Taiwan i té restes de construccions europees:

angleses, holandeses, espanyoles. Per acabar, un metro de mitjanit cap a casa i a dormir ràpid que dilluns havia d'estar en un workshop a l'ASIAA.

3 comentaris:

Jordi ha dit...

però per què no es banyen del tot? pels taurons? o perque els hi espantariem el sushi? No ho entenc....

fEl! ha dit...

Ostres, jo hi vaig ser! Danshui, Tanshui... Va ser el més lluny de Taipei que vaig ser :-)
Jo no em vaig banyar. Em van omplir el cap amb això que dius, que banyar-se és molt perillós i jo qué sé quines histories de taurons o meduses (tot mentida, suposo) i només em vaig remullar els peus... (Bé, tampoc no portava banyador, i encara que no quedava gaire gent no era qüestió de quedar-se en pilotes amb tots els xinesos esfereïts!) La gent anava de costellada a la platja, feia fogueres i deixaven la sorra plena de merda...

Que bé... En tema de platja, anem 1-0, perquè jo encara no l'he trepitjada aquest any (i ganes que tinc!).

Jordi ha dit...

jo tampoc encara no hi he anat. Encara que ahir hi havia un ectoplasma blanc surant sobre el mar davant de castelldefels...podria fer una broma molt asquerosa però no, no la faré