04 de juliol 2008

Primera xerrada

Ahir vaig donar la meva primera xerrada a l'ASIAA. Una cosa que era més o menys informal i que pensava que em duraria poquet i que al final se'm va allargar fins a omplir tot el temps disponible, entre prendre-m'ho amb calma (finalment) i preguntes. M'havien demanat que expliqués coses sobre com fer models de la química en el medi interestel.lar. I no era gent que estigui en el camp on he estat treballant més habitualment de la formació estel.lar, sinó en l'altra punta, en el grup d'estrelles evolucionades (les que es van acostant a la seva mort, per dir-ho més fàcilment).

Com que és un tema bastant ampli, i jo no en sé tant malgrat que he treballat amb gent que en sap moltíssim i alguna cosa s'ha d'haver filtrat, he intentat fer un repàs més o menys senzill i explicant coses bastant a prop del que un acostuma a fer. Uns quants m'han dit que ha quedat força clar. No ho sé, sempre em quedo amb la impressió que foto una pallissa que avorreix a les ovelles. Però la veritat és que m'han fet força preguntes i el que és més, uns quants m'han dit que ens hem de mirar un parell de coses i potser mirar de fer alguna col·laboració. Està molt bé, aquesta era la idea, però a aquest pas no hi haurà temps per fer res, de tant ocupat que estaré. Una altra cosa que em preocupa és com de ràpid la gent et col·loca l'etiqueta que ets expert en alguna cosa. No puc negar que sé com funcionen algunes coses i tot això, però d'aquí a ser-ne un expert, us ben asseguro que encara me'n falta molt.

De totes maneres, és una manera d'estrenar la meva pàgina web del departament on he penjat el fitxer de la presentació. Comunicació en massa!