15 de juliol 2008

Stinky tofu

Bé, no m'ho esperava d'aquesta manera, però avui es pot dir que oficialment he tastat el stinky tofu (o tofu pudent). Era a casa, pensant què em feia de sopar, quan m'ha trucat l'estudiant americà que va estar la setmana passada al workshop i que se'n va anar a passar un parell de dies a Hualien, Taroko Gorge i tot allò abans de tornar-se'n cap a Baltimore. Hem quedat per Gongguan i hem anat a prendre alguna cosa.

I com que havíem de menjar, hem fet una d'aquestes truites taiwaneses d'ostra (ostra taiwanesa) i hem tastat el stinky tofu. Jo ho vaig fer una nit, molt tard, en un bar, però no em semblava que comptés. Clar que no sé si és que avui feia més vent de l'habitual o que m'hi estic acostumant molt, però no el sentia pel carrer. Hem demant un plat per compartir i cap endins. No feia massa pudor, però pel gust sí que l'era. En les varietats de tofus fregits que he tastat, aquesta tenia un gust especial. El stinky tofu és una mena de tofu fermentat molt popular per tot el sudest asiàtic i també a Taiwan. La seva olor és potser la primera olor forta i desagradable que recordo en arribar. Després, encara que sembli mentida t'hi vas acostumant i ja no et sembla tant. Però suposo que és la primera prova que es fa passar al nouvingut per riure-se'n.

2 comentaris:

fEl! ha dit...

Stinky tofu! Sí senyor, quina flaira...

Sobre les ostres, crec recordar haver-ne menjat d'arrebossades, pot ser? Em van sentar malament... Bé, vaig tenir una mica de malestar i prou (sort que tenim l'estómac fort, perquè no voldria saber que és patir problemes amb el marisc a Taiwan)... També hi devien ajudar les quantitats ingents de Taiwan Beer, que van fer d'antisèptic... :-)

Unknown ha dit...

Aquestes ostres són força més barates i diferents de les altres. És una barreja bona, ou, ostres, verdures i no sé què més.

Taiwan Beer? hehe, pi jou.