07 de maig 2008

Aigua i xinès

Avui el dia ha començat amb dutxa. Pel carrer. I he quedat ben xop. Els problemes de la climatologia en llocs nous: hi ha moments en què t'equivoques de ple. No semblava que plogués tant o que augmentaria tant en tan poc de temps. Feia anys que no em mullava tant, però no ha estat el rècord, no. Encara no. Suposo que avui no tenia el dia i era la manera de recorda-m'ho.

Cap al tard he fet la meva primera classe de mandarí. A l'ASIAA hi ha una classe de dues hores a la setmana de mandarí bàsic per a gent de la meva mena. Ha estat divertit, però costa bastant recordar les coses. Bé, no del tot, hi ha unes quantes paraules i signes que s'estan fent familiars. D'aquí a poder parlar-lo, ja costarà més. Hi havia una bona barreja de gent, des de japonesos a indis fins a europeus.Tenia un hongarès, ja gran, al meu costat, que vaig conèixer divendres passat, que no ha parat de queixar-se/fer conya tota l'estona. Per ser algú que parla no sé quants idiomes, té una actitud una mica negativa, i només porta aquí sis o set mesos. Per mi era la primera vegada que feia classe d'idiomes des de COU, allà a la nit dels temps, i no és una manera que m'agradi gaire —apart que el mètode no sé si donarà per molt—, però pot ser interessant. Clar que no sé si podré anar-hi gaire per problemes de superposició d'activitats acadèmiques. Aquí n'he fet ja bastantes i a hores molt estranyes.