18 de maig 2008

Processó

Ara quan venia cap a l'oficina —tard i en diumenge, però volia mirar el mail— m'he creuat al meu carrer, a una cruïlla de casa meva, amb una processó. Casualitats de la vida, ahir el Rafel em demanava que esbrinés de quina religió són per aquí. Ho veig difícil. Diria que hi ha de tot. El cap de setmana passat, a Keelung (pronunciat Txilong), vam entrar en un temple budista, segons em van dir que hi ha al mig del night market que tenen. Ja ho sabia, però continua impressionant que hi predomini tant el vermell. Anant pel carrer, he vist llocs que semblen com petits templets o, dins de llocs semblants a tallers o botiguetes, petits altars amb alguna figura, encens cremant i coses així.

Suposo que la processó que he vist avui també era budista, perquè hi anaven una espècie de gegants, amb barba i cabells llargs i mirada de dimonis, molt semblants als que vaig veure al temple. En moviment, impressionen una mica. Els braços es mouen cap endavant i cap enrera bastant ràpidament, seguint el ritme del timbal que anava al davant de tot, i un es pot imaginar el que devien fer sentir a gent fa molts anys. Avui deu ser alguna mena de festa, perquè he sentit també alguns petards o coets. Clar que ja us podeu imaginar, que per molt que vagin de processó —i tampoc no era gaire gent— el trànsit no s'atura el més mínim: autobusos i motos passaven rabents a centímetres dels que desfilaven. Crec que la religió que sí que tenen aquí és la de la pasta i conduir a tota hora com a bojos.

2 comentaris:

pep. ha dit...

mentre no es tapin la cara i es flagel·lin pots estar tranquil, quan comencin ha fer- ho, millor sortir per potes...
déu meu salva'm d'aquests creients je je je.

fEl! ha dit...

També cremen uns papers que semblen com uns bitllets molt grans (crec que en el seu anglès macarrònic en deien "paper money") com a part de no sé quin ritual, suposo que, com sempre, demanar guanyar més diners...