26 de juny 2008

Cafès

Taiwan no és un país conegut per la seva producció de cafè. Tot el contrari, aquí el que mana és el te. N'hi ha per totes bandes, ja sigui com oolong, te negre, etc, i amb moltes barreges, amb llet, amb sucs, amb fruites a l'interior,etc. En general, els que he tastat estan força bé i m'he aficionat al refresc de te negre,

que va de conya en els dies calurosos. Però he de reconèixer que no sóc una persona de te i que necessito la meva racció de cafè.

A casa, no tinc encara cap cafetera en condicions, apart que encara no he descobert com indiquen el cafè que s'hi podria fer servir (tampoc no ho he buscat gaire), així que vaig aprofitant-me de les botigues tipus Starbucks que hi ha prop del campus. No ho faig cada dia, però gairebé sempre que torno caminant d'una xerrada de l'IAA cap a la meva oficina, em desvio una micona i em demano un latte al Starbucks.

S'ha d'alimentar la bèstia.

El cert és que aquesta és una de les coses que més trobo a faltar, fer un cafetó després de dinar. No he vist màquines automàtiques pel campus i encara he de descobrir algun lloc proper on pugui anar ràpid (el Starbucks més proper està a 10 minuts), s'hi estigui bé i no em demanin un dineral. Umm, com em recordo d'aquells passejos per la tarda a Columbus per anar a demanar el cafetó de torn. No importava si feia fred o no. A més era la millor excusa per seure una estona en un banc, o directament a la gespa, i gaudir del solet i la tranqui.litat del bon temps, contemplant el paisatge i, fins i tot, gaudint de xerrades molt agradables. Això sí que no ho tindré aquí d'aquella manera.

4 comentaris:

deadman ha dit...

eh fiera.... vale que necessitis la teva racció de cafè... però no precisament del Starbucks! ;-) salutacions des de Canet.

Unknown ha dit...

situacions extremes demanen mesures extremes

fEl! ha dit...

BUBBLE TEA! BUBBLE TEAAAA! Demana què coi porta a dins (fes-ho per mi), i si vols tasta'l... Em sembla que son boletes de gelatina, però no ho sé, és una experiència estranyíssima! Deu ser algun invent japonès, en té tota la pinta...

Doncs un dia vai entrar en un Tea Shop a Barcelona i vaig estar buscant tè verd fins que la dependenta em va obrir un pot i pam! Aquella era l'olor del tè verd d'allà! (Gunpowder, crec que es deia)... La magdalena de Proust versió herbàcia...

(Ja veus que he sobreviscut a Sant Joan, però de poc ha anat...)

Unknown ha dit...

@fel
sí, l'he tastat i més d'un cop. I m'han dit el nom que té, però no me'n recordo, of course. El que em va agradar és que la palleta per xuclar el te, és el doble d'ampla que les normals. Al night market de Gongguan hi ha un lloc que em van dir que era dels més famosos. Té un gust ben curiós, sobretot pel toc gelatinós de les boletes, però està molt bo.

El te verd de veritat encara no l'he tastat, però no dubtis que m'ho faran fer.

Celebro que sobrevisquessis a St Joan. Jo vaig tenir la meva verbena particular l'endemà a la nit. Xerrant amb un japonès sobre grups de rock. Pots comptar!!