02 de juny 2008

Erdbeben

Avui tenia pensat explicar-vos alguna cosa sobre aquest cap de setmana que he passat a Hualien, però suposo que els plans estan per no complir-los. I la raó és que he experimentat el meu primer terratrèmol.

A casa m'explicaven de petit que un cop estant a Tauste es va notar un terratrèmol que havia passat per Granada. Jo ja havia nascut, però tindria menys de dos anys. Per tant, no ho recordo. A Barcelona, s'hi han notat alguns, però o jo no me'n vaig adonar o estava fora, com un que van notar molt al departament d'Astronomia mentres jo estava a Londres. Estant ja a Taiwan, em van explicar que va haver gent que va notar alguna cosa quan el darrer gran terratrèmol a la Xina, però jo no.

Ahir, finalment, sí. Acabava d'arribar a casa cap a tres quarts d'una de la matinada, després d'agafar el darrer metro des de l'estació central de Taipei fins a casa. Era gairebé la una, estava desfent la maleta i apuntant unes coses a l'ordinador per avui, quan de sobte vaig notar una tremolor i un balanceig del terra considerables, com si estigués en una barca, i els vidres de les finestres sonant. Per un instant, vaig pensar "quin camió més gran que passa pel carrer", fins que em vaig adonar que no era cap camió, sinó que tot es movia per una altra causa.

No és que m'espantés, però en els següents cinc o sis segons vaig intentar recordar què cal fer en aquests casos: sortir pitant, posar-se sota el marc de la porta, anar a l'escala?. I quan anava a obrir la porta de casa es va aturar de cop. No vaig sentir cap soroll ni a l'escala ni pel veïnat —era molt tard, la gent dorm i ja hi estan acostumats— i per una estona vaig dubtar de si era real o no. Però sí que l'era. Avui he vist, en una pàgina del Central Weather Bureau de Taiwan que va arribar a una magnitud 6.0 i va passar a uns 17,5 km a l'est de Taipei. Aquí mateix.

És curiós, vaig estar una estona una mica inquiet, suposo que és normal i amb aquella sensació que tens quan has fet un trajecte en barca. I no va durar més de 10 segons!.

4 comentaris:

fEl! ha dit...

I feel the earth move under my feet, I feel the sky tumbling doooown...

Renoi, jo no sé, potser acabaria dormint (si pogués aclucar els ulls) sota el llit.

Realment deu ser una experiència estranya...

Jordi ha dit...

Uoops! Quin mal fario! 6.0 és bastant fort no? Bé, a mi m'ho sembla.

La història del terratrèmol a Saragossa del papa, aquella de "no te cases nunca con una mujer tonta" també anava de terratrèmols...hehehehe

Unknown ha dit...

Bueno, va a ser que no he tendio experiencias de ese tipo, terremotos de 6.0, por dios. Supongo que Guillem tiene alguna expericía más en ese aspecto.

Pues nada, yo diría que te tenías que poner debajo de los marcos, aunque no lo tengo claro. Espero que el proximo terremoto sea de otro tipo :)

pep. ha dit...

Record que a Valls es va notar un, fa temps, però 6.0, renoi!!