08 de juny 2008

CAST meeting

L'objectiu de la meva anada fins a Hualien era la reunió anual de la CAST. Aquest any, aquesta societat feia 50 anys. I després es mira a Taiwan com un país del tercer món!. La societat similar espanyola, la SEA, va ser fundada farà uns tretze anys i fan reunions cada 2 anys. Clar que allà hi dediquen més o menys una setmana i aquí s'ho van ventilar en un cap de setmana. Jo només hi he anat a una de les reunions, però m'ha estat més profitosa la d'aquí Taiwan que aquella a Barcelona de fa un parell d'anys. Potser és que aquí hi ha proporcionalment més gent que es dedica a coses semblants a les meves.

La reunió tenia lloc al campus de la universitat de Hualien. L'edifici on estava la sala de reunions tenia un aspecte bastant imposant. Semblava més una fàbrica que el Gymnasium del seu nom


L'estructura de la mini-conferència era ambiciosa: dues xerrades convidades d'una hora cada una i unes 26 xerrades de 10 minuts més un minut de preguntes. Una bogeria si es pensa bé. Però van complir bastant l'horari. Jo vaig presentar la meva en la penúltima posició del primer dia. No sé com m'ho faig, però sempre em toca més o menys així. Va anar bé. Vaig explicar-los una cosa que no és gaire nova, però era la meva manera de fer un resum de la meva feina i que em coneguessin. Sobretot perquè a mi i a un altre noi japonès, ens presentaven com els nous postdocs d'ALMA.


Les dues xerrades convidades van estar molt bé, clares, fins i tot didàctiques, i molt ben donades. Una alemanya va estar explicant el sistema d'ensenyament d'Astronomia a Alemanya. Era ben curiós sentir a parlar de l'estructura educativa i de planetaris d'un país europeu estant tan lluny d'Europa.

En general, va estar interessant. Vaig poder saber què fa gent que havia vist pels passadissos de l'ASIAA i fins i tot vaig fer alguna pregunta. Què em passa doctor, és greu?