17 de juny 2008

Observació remota


Són gairebé les cinc del matí i estic mirant per la finestra de la meva oficina com està clarejant per sobre de Taipei. M'he passat tota la nit amb una observació remota amb el radiotelescopi de 12 metres de Kitt Peak a Arizona (ARO) d'un cometa. Ja feia uns quants mesos que no feia una cosa així. I sembla que hi ha una detecció. És el primer cop que faig servir aquest telescopi i al principi he estat amb el meu supervisor. Després ell ha marxat i he continuat. Sense problemes

Ara fa una estona he aixecat el cap i he vist que clarejava. No m'acostumo a com d'aviat es fa de dia aquí. Més que res, deu ser pel cacau d'hores que tenim per allà. He pensat que és la segona sortida de Sol que veig en pocs dies. La vista no és tan maca com la de l'altre dia, però estic sentint els ocellets cantant. Umm, em recorda aquells passeigs de matinada prop del parc de la Ciutadella. És una hora ben propícia per deixar-se assaltar pels records dels llocs i de les persones que has conegut, d'aquells que tornaràs a veure i d'aquelles que la distància no farà que sigui fàcil fer-ho.

Res, mitja horeta més i cap a casa a dormir, però no tinc gens de son.

2 comentaris:

pep. ha dit...

A primera vista sembla la fotografia del campanar de Valls, i a propòsit, quina enveja les teves dues observacions del dia. Una abraçada.

Unknown ha dit...

Sí que ho sembla, però aquest "campanar" és una mica més alt, hehe